wtorek, 8 października 2013

Prostenal na łysienie androgenowe?!


Witajcie,


Napisała do mnie maila moja stała czytelniczka która boryka się z dość poważną chorobą włosów jaką jest łysienie androgenowe(AGA), aby opowiedzieć mi o tym jakie robi postępy w walce o włosy, jednocześnie pytając mnie o to czy słyszałam, że dziewczyny stosują suplement diety Prostenal na ww chorobę?!

Przyznam, że szczęka mi opadła ze zdziwienia, ale doskonale rozumiem słowa dziewczyny która rozpoczęła ten wątek na WIZAŻU: "tonący brzytwy się chwyta"....

Zapewne większość z was wie, że  Prostenal jest produktem skierowanym do mężczyzn w celu wspomagania funkcjonowania gruczołu krokowego i neutralizowania dolegliwości związanych z jego niewielkim przerostem.








A dlaczego dziewczyny zażywające ten specyfik uważają że pomaga na AGA? A no dlatego, że zawiera on w swoim składzie:

- Palmę sabałową: która jest naturalnym blokerem DHT(to on uwrażliwia mieszki włosowe i doprowadza do łysienia typu AGA). 

- Wyciąg z pokrzywy: jak nam doskonale wiadomo pomaga on w "kiełkowaniu" nowych włosów, samo picie herbatki z pokrzywy (przynajmniej u mnie) sprawiło że wyrosło mi wiele nowych bejbików!

- Likopel: uważa się że bardzo pomaga w zapobieganiu rakowi prostaty u mężczyzn i piersi u kobiet, a dodatkowo wspomaga krążenie w całym organizmie a co za tym idzie więcej dobrych składników dopływa do naszych cebulek.

- Olej z pestek dyni: zawiera sporo cynku który nasze włosy muszą mieć aby dobrze wyglądały.
"Najnowsze badania wykazały, że olej z pestek dyni  zapobiega łysieniu. Blokuje DHT (5α-Dihydrotestosteron), który jest odpowiedzialny  za wypadanie włosów."(źródło)

I wszystko byłoby ok, bo przecież to nie lek a suplement diety i raczej nie zaszkodzi jednak PALMA SABAŁOWA NIE JEST POLECANA DLA KOBIET - wewnętrznie. A dlaczego?! Ponieważ obniżają poziom aromatazy (naturalny estrogen) u kobiet, czyli rozwala i tak już rozchwianą gospodarkę hormonalną kobiety cierpiącej na AGA. A jak wiecie estrogen u kobiet odpowiedzialny jest za:

- lepsze radzenie sobie ze stresem,
- odpowiadają za wzrost jajowodów, macicy, sutków, piersi, za kobiece kształty ;)
- chroni przed chorobami krążenia,
- pozytywnie wpływa na przemianę tłuszczową,
- wpływają na libido ;)
- pomaga w zapamiętywaniu, 

Nie namawiam do stosowania ale też nie odradzam, każdy z nas jest dorosły i sam musi się zastanowić czy warto. Zdecydowanie przyda się konsultacja z lekarzem, on na pewno powie czy będzie to dla kobiety bezpieczne.
Rozumiem też autorkę wpisu na wizażu, sama jeszcze jakiś rok temu gdybym wpadła na ten wpis kupiłabym i brała ten suplement, na ten moment nie mam stwierdzonego AGA więc nie będę ryzykować, jeżeli w dalszej diagnostyce okaże się że mam androgenówkę to wypróbuję.

Powiedzcie dziewczyny stosowałyście ten specyfik? Zadziałał na was? Pytam w imieniu mojej stałej czytelniczki.



CapellliBelli

19 komentarzy:

  1. czytałam o tym na wizażu i początkowo byłam baaardzo zdziwiona. ale koniec końców rozumiem, że dziewczyny z takim problemem szukają ratunku wszędzie, gdzie się da...

    OdpowiedzUsuń
  2. też czytałam o lekach na prostatę jako sposobie walki z tym typem łysienia :) nawet mam zaplanowane kupno takiego leku przy najbliższym zamówieniu w aptece ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezła "ciekawostka" pierwsze słyszę. Na szczęście z AGA nie mam nic wspólnego więc prostenalu stosować nie będę;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No cóż, podobnie było w zasadzie z CP ale to chociaż nie szkodzi. Za to z tego posta dowiedziałam się o oleju z pestek dyni, nie wiedziałam, a przyda się bo włosy strasznie mi lecą, dzięki za newsa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie próbowałam, za to zjadam codziennie olej z pestek dyni. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewnie gdybym zmagała się z takim problemem próbowałabym wszystkiego, co może pomóc. Nie słyszałam wcześniej o takim sposobie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam o tym już dawno dawno temu, początkowo nawet miałam zamiar wypróbować z palmą sabałową, ale biorę tabletki anty i jakoś było mi nie w sos aż tak "ingerować"... bojąc się, że zdziałać może coś czego wolałabym uniknąć, zrezygnowałam ;) Ale tak jak lagoena rozumiem, że osoby, które na prawdę borykają się z problemem łysienia androgenowego chcą sięgać po wszystko

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym się nie zdecydowała. Co prawda uznaję stosowanie suplementów, nawet uważam je za bardzo pożyteczne, ale jednak gdy trafi się składnik odradzany kobietom to jak dla mnie dyskwalifikuje taki specyfik. Po co ryzykować, że przytrafi się nam jakis gorszy problem niż to, co aktualnie przechodzimy? Internet internetem, ale wydaje mi się że jako osoby bez wykształcenia medycznego (popartego wieloletnim doświadczeniem) nie możemy pozwalać sobie na podejmowanie tak "kontrowersyjnych" decyzji samodzielnie. Na mniejscu tej dziewczyny po prostu szukałabym jak najlepszych lekarzy, którzy coś pomogą. Swoją drogą całkiem fajnym pomysłem jest zażywanie samego oleju z pestek dyni, skoro jest on składnikiem tego preparatu i kobietom nie szkodzi.

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja stosowałam ten lek. nie mam ła, ale przy niedoczynności (jak pisałam tu już kiedyś) większość włosów poleciała i właśnie wtedy wpadłam na wątek na wizazu. pytałam mojej endokrynolog i powiedziała, że będziemy monitorować hormony. po trzech miesiącach stosowania miałam pełno malutkich włosków. jeżeli chodzi o hormony to wszystkie moje wyniki się pięknie wyregulowały. endo była w sumie w lekkim szoku. więc myślę, że trzeba wszystko robić z głową. najpierw badania, a później działanie. poza tym palma sabałowa zaczyna być na świecie popularna i pojawiają się preparaty dla kobiet.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że się spotkałyśmy i dzięki temu odkryłam Twój blog :)
    Dobrze Cię poczytac, bo czasem próbując ratować włosy, można sobie zrobić nie lada krzywdę.

    U mnie post o najbardziej inspirujących mnie blogach.
    Może dzieki niemu dowiesz się o miejscach w internecie, które warto odwiedzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też myślę że lepiej nie kombinować zbytnio, skoro nie jest preparat przeznaczony dla kobiet może warto poszukać innego o podobnym działaniu ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Witajcie...zastosowałam pierwszy raz ten preparat 3 miesiace temu...jesteście ciekawe efektów...? Po pierwsze: preparat ten wpłynął na mój nastrój i emocje. Stałam sie spokojniejsza, bardziej zrównoważona. Włosy przy skórze bardziej były jędrne, lekko sie unosiły od nasady głowy. Faktycznie wyrosło duzo wiele nowych włosków na głowie i ciele. Na ciele jest to raczej biały meszek, tak jak maja małe dzieci, ale gołym okiem nie widoczne. Preparat nie wpłynął na mój cykl miesiączkowy. Zawsze miałam regularny, co 28 dni, który trwa zazwyczaj 4 dni. Jednak z piersiami zaobserwowałam dziwne zmiany. Były jakby bardziej wiotkie, lekko straciły jędrność. Gdy połknęłam pierwszą kapsułkę, to po około półgodzinie miałam uczucie gorąca na wysokości żołądka, ale to nie było nie przyjemne. Nabrałam większą ochotę również na sex, co zauważył mój mąż. Mam jedno dziecko 15 letnie i juz raczej nie będziemy mieć z mężem dzieci, bo mam juz 35 lat, ale kto wie, jak Bóg da, to będzie...:). Stwierdzam jeszcze jeden objaw fizyczny, dzięki temu preparatowi schudłam po miesiącu czasu ok. 5 kg i nwaga sie zatrzymała...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci Agnieszko dziękuję że podzieliłaś się z nami wrażeniami po zastosowaniu preparatu! To naprawdę cenne wskazówki. A powiedź mi czy miałaś stwierdzone łysienie androgenowe czy zaczęłaś brać bo zauważyłaś że włosy wypadają i się przerzedzają?
      Bierzesz go dalej? A i co skłoniło Cię do tego aby zacząć się nim suplementować?
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Witaj Kamila, nie miałam stwierdzonego przez lekarza łysienia androgenowego, ale widziałam gołym okiem w lusterku, że mam typowe objawy, ale we dość wczesnym stadium. Od 3 tygodni mam przerwę w stosowaniu preparatu Prostenal i waga skoczyła znowu do góry, czyli wróciłam do poprzedniej wagi przed stosowaniem preparatu. Zrobiłam ta przerwę ponieważ w ciągu dnia miałam lekkie zawroty głowy i ogólnie byłam bledsza na twarzy. Moja ciocia, z którą widzę się raz na ruski rok, jak mnie zobaczyła, to powiedziała, że wyglądam, jakbym była bardzo cięzko chora, bo byłam taka blada. Nie zachęcam do stosowania tego preparatu zbyt długo, bo podejrzewam, że faktycznie może mniec zły wpływ na krążenie krwi w organiźmie. Pozdrawiam

      Usuń
  13. a ja mam pytanie odnośnie tego specyfiku w przypadku mężczyzn. Tzn czy ten suplement diety może być bez obaw podawany młodemu mężczyżnie (30lat) Podobno u mężczyzn zazwyczaj występuję łysienie androgenowe, a do tego preparat jest kierowany do mężczyzn więc można brać bez obaw?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli ma Pan stwierdzone łysienie androgenowe to sam ten preparat to może być za mała stymulacja, ten produkt w składzie ma same zioła i oleje które można brać, ale konieczne są też przerwy w jego przyjmowaniu, a w AGA (łysienie androgenowe) ważna jest systematyczność i ciągłość niestety już do końca życia (lub do czasu aż wynajdą na to skuteczny lek). Prostenal to taki sam suplement jak biorą kobiety na włosy, skórę czy paznokcie. Oczywiście jeżeli ma Pan jakiekolwiek wątpliwości zawsze można zapytać farmaceutę lub lekarza, ja myslę że nie zaszkodzi jednak sam prostenal na wypadanie androgenowe nie pomoże.

      Usuń
  14. mój lekarz rodzinny zafundował sobie przeszczep włosów, szkoda, że nie każdego na to stać, chociaż inne metody, w początkowej fazie zaawansowania łysienia również mogą dawać zadowalające efekty

    OdpowiedzUsuń
  15. Palma sabałowa nie jest szkodliwa dla kobiet.Są leki przeciw wypadaniu włosów właśnie z palmą sabałową i właśnie dla kobiet. Są drogie, więc jesli kogoś nie stać, chyba może stosować tańszy zamiennik .Tutaj można sobie poczytać : http://www.vitalab.pl/402,foligain-hair-loss-formula.html

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję Ci za odwiedzenie mojego bloga i pozostawienie śladu po sobie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent News